onsdag 4 maj 2011

Ny handväska

Jag köpte mig en ny vårkappa och insåg omedelbart att jag var i stort behov av en ny väska som sällskap till  den. Gick och småfilurade ett tag på modeller, färger och material. Sedan hamnade jag av en slump i Ullcentrums butik i Kalmar och hittade ett förgarn i en kanonhärlig färg. Förgarn är egentligen helt enkelt en smal, ospunnen ullremsa som passar utmärkt att sticka och tova med.
Mitt förgarn gick från ljust hallonrött till riktigt mörkrött och jag kombinerade det med ett tvåtrådigt ullgarn som låg någonstans i mitten färgmässigt. Stickor nummer tio fick det bli eftersom jag stickar superhårt och sedan satte jag igång.
Efter lite räknande och en hel del chansande eftersom jag inte visste exakt hur mycket garnet skulle krympa var jag jättespänd på att se resultatet när jag plockade ut min väska ur tvättmaskinen. Första gången körde jag den på 40 grader, men då krympte den inte så mycket som jag hade räknat med. Alltså var det bara att slänga in den igen, i med lite mer såpa och sedan misshandlade jag den i 60 grader. Då blev det som jag hade tänkt mig. Nu väntar jag bara på att väskan ska torka helt så att jag kan gå ut och svänga med den på stan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar